På denna sida har vi samlat information som som det kan vara bra att du som utträdande medlem är medveten om och kan informera köparen om inför en överlåtelse.
Allmän information
- Inloggning till denna hemsida är personlig. Du som utträdande medlem kommer inte längre kunna logga in på hemsidan efter den nya medlemmens tillträde.
- Medlemmar ansvarar för bostadspärmen i sin respektive lägenhet. Bostadspärmen bör därför lämnas kvar i lägenheten eller eller överlämnas till den nya medlemmen i samband med tillträde.
- Grovsoprum får inte användas för att bli av med skrymmande föremåleller stora möbler såsom sängar, madrasser, fåtöljer, bokhyllor, byråer. Vare sig i samband med utflyttning eller vid andra tillfällen. Hantering av sådana sopor måste respektive medlem själv stå för.
- Om du förvarar barnvagn, cykel eller andra föremål i föreningens gemensamma utrymmen, kom ihåg att ta med dig dessa vid utflyttning.
Åtgärder vid utträdet
- Kontakta ComHem angående ditt abonnemang av digital-tv och din digitalbox för att ta reda på om digitalboxen ska returneras. Om du väljer att skrota digitalboxen kan den slängas som elektronikavfall i soprummet.
- Kontakta Telenor angående ditt abonnemang av bredband och din router för att ta reda på om routern ska returneras. Om du väljer att skrota routern kan den slängas som elektronikavfall i soprummet. Observera att du kan överlåta ditt abonnemang till den nya medlemmen, så slipper den nya medlemmen betala startavgift vid nytecknande av avtal. Kontakta Telenor för mer information på tel 020-222 222.
- Om du hyr en parkeringsplats i Luxgaraget måste denna återlämnas till föreningen vid utträde så den kan tilldelas enligt kölista. Det är inte möjligt att överlåta sin parkeringsplats i samband med överlåtelse av bostadsrätt.
- Ändring av telefonnummer till porttelefonen ska göras till föreningensfastighetsförvaltare Nabo. Kontakta Nabo på tel 010-288 00 26, per mejl till felanmalan@nabo.se eller via hemsidan www.nabo.se.
Avgifter
- Överlåtelseavgift och eventuell pantsättningsavgift debiteras den nya medlemmen i efterskott enligt föreningens stadgar 7 §.
- Har du hyrt gästlägenheten nyligen? Tänk på att kostnaden debiteras i efterhand på avi för månadskostnaden och därför behöver regleras med den nya medlemmen.